Saturday, November 21, 2009

Kisah Mencari Kerja by Cikgu IPTeknik KL

Alkisah bermula stlah paper BMM3104 berakhir...maka aku kni bergelar penganggur cuti.abis je exm..enjoy..tp xde la enjoy sgt.lepas tension je.tp nk enjoy kena la ada duit.so baru leh ENJOY!!!
ble pikirkan balik cuti ni xwatpe.balik kg aku ngabiskn beras je.hehehe...kalo dok KL kena cari keje lak.tp keje pe?persoalan membuntukan yg aku slalu pkir...
Data Entry...lumayan tu.1jam 7 hengget.dok dpn pc taipkan no akaun cek je.tu je.tp sayang keje tu memerlukan khidmat aku ari isnin saje.xkan selasa sampai ahad aku nk dok umah.lg bahaya.so cari mende lain utk dikerjakan la.

SEBELUM BIS EXAM...
Jojok sibuk kempen business die.ok la.menarik tp aku xtrtarik pun sbb aku bkn jenis suka "melabur" xtentu pasl.riso dol.duit lg xde.kena tipu mau aku nangis sbulan cuti ni.
mie (rumate aku yg gler) ada cakap psl keje data entry.tp keje kt umah.tp masalahnye kena bayar deposit lak,mane aku nk cekau duit.so cari lain r.
nextnye..mie ajak aku g cari keje kt Bdr Permaisuri yg kaya raya tu.try tanya Hero..tp die kate dh full,,tp isi gak borang.mane tau ada rezeki.next g jalan2 kt lorong depan..jumpa kedai roti.alamak!!!kedai roti Cina da..hehehe..
lps tu balik umah dok atas katil goyang kaki sambil berkata "keje..keje..keje"
tu la rumate aku aja..
masa paper RBT3112 xsilap aku.mie rumate aku skali lg wat gler.ajak g KFC Stadium.kempunan nk makan KFC lak.tp dengan syarat kena abis study dlu.pulun punye pulun (xmasuk pun) selesai.so gerak ke KFC Stadium.smue bkn main sonok lg dapat makan KFC.masuk je pintu depan dh nampak LUBANG keje.KREW RESTORAN...hehehe..alhamdulillah.
mie nk..aku pun nak.nash xtau r..cam xminat je.kami amik borang n isi.balik je mie mncari gambr2 die y macho nk letak kt borang tu.aku cam biasa dh macho kan letak r mane y ada.
sok lepas paper RBT3112 kami gerak ke kfc n anta borang.alhamdulillah..trus dpt interview ngn manger.leps tu trus dapat,isnin start keje ek..(manager tu cakap r)
kena lak g cocok tiphoid n wat epf.setle2 smue tu kami anta mende2 tu.pastu aku dpt baju uniform KFC warna merah n sluar skali.mie xdapat sebb xde stok.
so ISNIN 3.00 Ptg waktu Malaysia aku akan masuk keje utk first time n moga2 kekal abadi amin...

*p/s: cuti raya haji awak xleh cuti ek (manager tu bgtau kami)
apekan daya..call mak aku mak aku kasi.amin.


7 comments:

kudabesi said...

tahniah2 kerja rerajin

Anonymous said...

yea...ade teman keje...
bayar duit umah same2 ek...
hahaha

Unknown said...

Assalamualaikum cikgu. Saya ada dengar satu e-mail mengatakan yang KFC ni dia campur dengan cacing yang telah dihancur lalu disalut dengan tepung... Baik cikgu jangan makan... Saya dah x nk makan KFC lagi... Arinah yang beritahu kat saya....

mancai said...

aku penah ggak keje kfc... cuti kalu ya ampunnn...

Anonymous said...

I for all time emailed this webpage poѕt page to all my contacts,
ѕince if like tο read it thеn my contacts will too.


Herе іѕ mу blоg; http://www.offersdailyus.com/3-months-half-price-hd-pack-upgrade-at-sky-online-existing-customers/
my site - equal.moodle.pl

Anonymous said...

Amаzing iѕsues hеre. I'm very glad to see your article. Thanks so much and I'm havіng a loοk fοrωaгd to contact уou.
Will уou pleaѕe drоp me a е-mail?

Fеel free tο viѕit my blog post half price sky player

Anonymous said...

Τhiѕ informаtion is wοrth еveryone's attention. Where can I find out more?

Feel free to visit my blog post: cardsharing sky Uk free