Friday, July 3, 2009

praktikum 2...second time aku g sek...2 bulan tu..

hmmm..salam...lama xpost..ni maknaynye aku tgh free r ni...
alhamdulillah pass gak aku exam sem 5...amin...nak lepas sem 5 ni banyaknau cabaran...nak praktikum lg...nak exam lg...mcam2...
ni skrg dah masuk Praktikum 2 lak...lg lama 2 blan tu dol...aduiya...ok la tu..exprience...aku suke kalo praktikum sebab ada bdak2...kalo kat maktb tu asyik r tgok muka lect je..bosan gak..asyik2 kasi essgment...cuba la sekali sekala tu kasi elaun ke...kasi makan ke...hahahha...
kali ini aku bertukar pasangan plak...last sem aku wat ngn rumate aku...MIE a.k.a Mazraimey..
this time aku wat ngn classmate aku@housemate aku...JOE a.k.a "kenyuk"...hahahaha
kami wat kat sek di tengah2 kota KL...tul2 kat ronbot Dataran Merdeka...adui...ari2 aku kena naik Lok Yew then mcam biasa...ciluk sana...ciluk sini...last2 sampai gak...
bangun awal dah....sampai sek awal gakk...tp tu r...pejabat xsampai..camne nk punch card nye...
hahaha...secara keseluruhan...sek tu best just environment je kureng skit...kiri kanan bunyi bising...yg bestnye setiap 10 minit bunyi yg paling bet akan kedengaran...bunyi kretapi lalu...cam kat bombay pun ada...
bdak2 ok...aku suke ngaja diorang...tp kalo yg menyengal tu xleh wat ape r...diorang ni lain skit...mak bapak diorang busy kje...anta anak sek kul 6 amik anak pun kul 6 ptg nye..so bdak2 ni abis masa kat sek je...main...makan...ada yg tdo...hmm...ksian..

pasal cikgu2 lak...best r...smue spoting siut...ada lak tu cikgu yg paling spoting...Cikgu Faridah...die paling best r...kalo kami dok kat library tu...ada je cite die...hehehe...(bukan aku suke lepak library..tp xde port nak lepak dah...)

untuk sem ni...selama 2 bulan aku kena cover tjuk KH iaitu tanaman sayuran dan usahawan...so kalo cakap pasal sayuran aku kena la wat batas lak...aduiyaaa...tu paling penat....wat batas tgh2 hari...dah r aku ngn joe wat....2 orang je tu..penat siut...tp demi anak2 didik aku kena la wat...tu r orang kate...nk jadi cikgu kena la berkorban skit...

aku dengar bdak2 kelas aku yg lain ok la..sek diorang best...Nisak n Fizah...sek diorang dh sebelah umah lak tu...Kak Ely n Paejah..sek bangsar...ramai cikgu2 praktikum..leh r mengelat...si Bazli n Joh lak..diorang semedang je sekolah belah petang..syok tu...si OLIE lak cam biasa kat Hang Tuah gak die...Beron wat kat sek sama...BURN lak jauh melarikan diri ke BUKIT JALIL School...sek elit tu...hehehe...manakala 4 sekawan...KIRA,aini,AIN,ARA..diorang cam biasa...cari sek dekat2 sebab transport...kali ni diorang wat sebelah balakong lak...ada yg wat kat sek isteri En Radzi....Zafri@bean ngn Farid lak aku xsure diorang kat mane...tp rasa2 belah2 Pandan sana kot...hahaha...hmm...si BB cam biasa die akan ke sebelah cochraine lak...n natrah plak keseorangan tp ada r bdak math...tp xtau sek mane...lg sape ek?ooo lupa Ketua Kelas baru NAsh n Achong@Chong lak dihambat ke sekolah Batu 9...diorang lg best...ari2 bawa amoi g sek...nash sebab amoi die sanggup bangun awal tu....
hmmm...sem ni mcm2 la kerenah bdak2 kelas aku...cam biasa ketua telah dlantik...sama cam situasi kat PERAK (kampung aku)...ada 2 MB...mula2 rakyat (budak kelas aku) undi JOE jd MB(ketua) namun dengan pekenan Sultan (papa ijat) maka dilantik r MB baru...Nash lak...so skrg kami ada 2 MB....disebabkan Sultan berkuasa mutlak maka diisytiharkan Nash menjadi ketua....kami terima nash seadanya...lagipun nash bagus r...die suke cover-mengover kalo xdtg kelas....hahaha..

ok last sekali sebelum post ni aku tamatkan...aku nk pesan kat korang2 semua...Gud Lak k praktikum...jgn marah2 bdak2...jgn pukul bdak2..kang kena saman...hmm...lg pasal prakitkum ni..kalo korang ajar mende yg sama...share2 la ABM ke...Slide Show ke...RPH ke...ok...
anyway...kalo korang nak komen..komen r...so leh r aku balas balik komen korang,jgn ngutuk sudah k...

Akhir kate dr aku...majukan Profession GURU demi MQA....hahahahahah..SALAM...

0 comments: